چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است

هرمزگان را می توان به حق" بهشت غیر بومی ها" لقب داد. استانی که دارای بزرگترین پتانسیلهای پیشرفت است اما هنوز داغ محرومیت بر پیشانیش خودنمایی می کند. با وجود اینکه که اهالی این دیار در بسیاری از موارد طعم تلخ محرومیت و تبعیض را چشیده اند،باز هم با اراده ای آهنین و عزمی راسخ به دنبال رفع محرومیت و تلاش برای پیشرفت و توسعه همه جانبه استان خود هستند.اما آنچه بیش از هرچیز مردم شریف این خطه به خصوص جوانان لایق آن را می رنجاند تبعیض در به کارگیری نیروها و استعدادهای بومی است. برای اینکه بتوانید بهتر به عمق ماجرا پی ببرید، کافی است نسبت تعداد استانداران بومی را به کل استانداران تاریخ هرمزگان در نظر بگیرید.یا حساب کنید چند درصداز مدیران کل ادارات هرمزگان ، هرمزگانی هستند؟

اسکله شهید رجایی

به راستی سهم جوانان هرمزگانی از صنایع عظیم استان چقدر است؟ چند درصد موقعیتهای شغلی در صنایع ویا بنادر استان به جوانان بومی اختصاص دارد؟ آیا سهم جوانان هرمزگانی از این همه فرصت شغلی فقط مشاغل دون پایه و خدماتی است؟ آیا از میان این همه نیروی بومی با بالاترین مدارج علمی و فوق متخصصین هرمزگانی که عضو  هیأت علمی دانشگاههای استان و کشور هستند هیچ کدام صلاحیت احراز پستهای کلیدی در استان را ندارند؟

اسکله شهید رجایی

سیاستهای غلط باعث مهاجرت بی رویه به استان شده وترکیب جمعیتی آن را دگرگون نموده است.به طوریکه که در شهری همچون بندرعباس که طبق آمارهای رسمی موجود جمعیتش به نیم میلیون نفر هم نمی رسد، از هفت نفر عضو شورای شهر حداقل دو نفر حتی هرمزگانی نیستند.

تصاویری از پشت صحنه افتتاح اولین نگارخانه خیابانی در بندرعباس

پنجشنبه ۱۴/۴/۸۶ -بندرعباس- میدان ۱۷ شهریور (شهربانی)- ساعت ۱۷:۲۰

 

 

 

 

عبدالحسین رضوانی

 

عبدالحسین رضوانی

 

حسن بردال

 

 

 

امنیت از ابتدایی ترین حقوق یک شهروند است.

محله اوزیها به عنوان یکی از قدیمی ترین محلات شهر بندرعباس و از هسته های اصلی آن مدتهاست که از نا امنی شدید رنج می برد.به طوری که در هیچ ساعتی از روز برای عبور و مرور در کوچه های آن احساس امنیت نخواهید داشت.

مدتهاست که تعدادی موتور سوار ناشناس گاه و بیگاه به زورگیری و شرارت در این محله می پردازند اما متاسفانه هیچ اقدامی برای رفع این معضل صورت نمی پذیرد. ظرف ۲-۳ سال اخیر بسیاری از اهالی این محله و رهگذاران دیگر در این محله مورد حمله زورگیران واقع شده و بعضا مورد اصابت چاقو نیز قرار گرفته اند. اما با کمال تاسف با وجود استمداد مکرر اهالی از مسئولین این معضل کماکان به قوت خود باقی است.

ابزار زورگیری

کار تا جایی پیش رفت که اخیرا امام یکی از معروفترین مساجد استان در این محله که از سادات محترم این محله است نیز از تیغ چاقوی زورگیران در امان نماند و موجب واکنش جناب سید عبدالباعث قتالی امام جمعه محترم اهل سنت بندر عباس در خطبه های نماز جمعه و استمداد ایشان از مسئولین امر شد.

به هیچ عنوان شایسته نیست  که با سهل انگاری مسئولین در دستگیری چند  فرد شرور اهالی این محله علت این کوتاهی را عمدی و مربوط به تفاوت شهروند سین و شین بدانند.