ما را به خیر تو امیدی نیست شر مرسان

توسعه تکنولوژی تنها و تنها به دلیل رفاه جامعه بشری صورت می گیرد .چنانچه مشهور است نیاز مادر اختراع است. تکنولوژی دستگاههای خودپرداز موسوم به A T M نیز چند سالی است که به قصد خدمت رسانی به خلق خدا وارد مملکت ما شده است. اما از آنجایی که گویا هیچ گاه حق با مشتری نیست این دستگاهها اغلب اوقات مشریان محترم بانکها که همانا ولی نعمتهای بانکها هستند را دست از پا دراز تر آن هم در شرایطی که نیازبه پول دارند به امان خدا رها می کنند. ظاهرا این همه شعار مشتری مداری ریشخندی بیش نیست. وگرنه مشتریان محترم هیچ گاه مجبور نبودند برای گرفتن پول خود در سرما و گرما آواره خیابانها شده و عاقبت نیز بی پول به دنبال بدبختی خود بروند. خرابی دستگاه و یا اتمام موجودی آن امری محتمل است.اما آیا می توان پذیرفت که 17 دستگاه خودپرداز که در یک منطقه قرار دارند همگی به طور همزمان به ریش مشتری بخندند؟ آن هم نه یکبار و دو بار بلکه بارها و بارها.

خودپرداز

اصولا مبادلات الکترونیکی به این خاطر صورت می پذیرد که علاوه بر رفاه مشتری، باری از دوش سیستم حمل و نقل نیز برداشته شود.اما اگر شما قبوض خود را از طریق خودپرداز ها پرداخت کنید به احتمال زیاد با اخطار قطع به دلیل بدهی مواجه می شوید.و در نهایت باید دو برابر وقتی را که ظاهرا به دلیل استفاده از خودپرداز صرفه جویی نموده اید صرف مراجعه به اداره مربوطه و اثبات پرداخت بدهی نمایید.

خودپرداز بانک ملت

احترام به مشتری

آیا بهتر نیست اعضای محترم هیأت مدیره بانکها به جای رقابت در قرار دادن جوایز میلیاردی ، کمی هم به فکر رفاه مردم باشند و به این نکته توجه کنند که دستگاههای خودپرداز پول را از صندوق کمیته امداد به مشتریان پرداخت نمی کنند بلکه این پول متعلق به خود آنان است و حق مسلم آنهاست که هر زمانی که اراده کنند بتوانند از پول خود استفاده کنند .

 

قول پیغمبر نکردستی قبول

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به دفعات و طی برنامه های مختلف یاران گرامی رسول خدا (ص) را مورد اهانت قرار داده است.این بار نیز یک برنامه رادیویی صبحگاهی صحابه رسول الله (ص) را مورد بی مهری قرار داده است.

برنامه رادیویی ((یک صبح یک سلام)) هر روز صبح رأس ساعت هفت بامداد کار خود را با پخش آیة الکرسی با ترتیل استاد ((سعد الغامدی)) آغازمی کند(بهتر است بگوییم ادامه می دهد). و بلا فاصله بعد از آن بخشی از تصنیفی از سامی یوسف را که شامل این جملات است ادامه می داد. اللهم صل علی سیدنا محمد النبی الامی و علی آله و صحبه وسلم.چند روزی است که عوامل برنامه با حذف کلمه صحبه  (یاران پیامبر(ص)) بار دیگر کینه خود را نسبت به یاران گرانقدر رسول گرامی اسلام (ص) ابراز کرده اند. نمی دانم چگونه پس از مدتها به این نتیجه رسیده اند که اصحاب رسول الله (ص) را رد صلاحیت کنند. آن یارانی را که خداوند متعال رضایت خود را از ایشان این چنین بیان می فرماید:

پیشگامان نخستین مهاجران و انصار، و کسانی که به نیکی روش آنان را در پیش گرفتند و راه ایشان را به خوبی پیمودند، خداوند از آنان راضی است و آنان نیز از خداوند راضی هستند.و خداوند برای آنان بهشتی را آماده ساخته است که در زیر درختان آن رودخانه ها جاری است و جاودانه در آن می مانند. این است رستگاری بزرگ. (توبه-100)

و از ما می خواهد در قبال ایشان چنین موضعی داشته باشیم:

کسانی که پس از مهاجرین و انصار به دنیا می آیند، می گویند: پروردگارا ما را و برادران ما را که در ایمان آوردن بر ما پیشی گرفته اند بیامرز، و کینه ای نسبت به مومنان در دلهایمان جای مده، پروردگارا تو دارای رأفت و رحمت فراوان هستی.(حشر-10) 

اگر مسئولین محترم صدا و سیما بغض یاران و اصحاب پیامبر عظیم الشأن اسلام را در دل دارند پس چرا مسجد صدا و سیما را با نام مبارک مؤذن رسول الله (ص)، حضرت بلال حبشی (رض) نامگذاری کرده اند؟ مگر بلال از بهترین و نزدیکترین یاران حضرت رسول (ص) نیست؟ چرا به ایرانی بودن حضرت سلمان فارسی (رض) مباهات می کنند؟ مگر حضرت یاسر(رض) و حضرت سمیه (رض) چه گناهی را مرتکب شده اند جز اینکه اولین شهدای اسلام می باشند؟ این ستارگان درخشان تاریخ بشریت چه گناهی مرتکب شده اند که اینچنین مورد غضب مسئولین صدا و سیما قرار گرفته اند؟

مسئولین محترم صدا وسیما می توانند هر موضعی در قبال این عزیزان داشته باشند، اما آیا حق دارند به عنوان یک ارگان دولتی (هرچند ربطی به دولت ندارد) کار یک هنرمند را سلاخی کنند؟؟؟ و حق مالکیت معنوی را که قوانین بین المللی قویا از آن حمایت می کنند را نادیده بگیرند؟ اگر سامی یوسف در دادگاهی ذی صلاح به خاطر این عمل ضد اخلاقی و ناجوانمردانه از صدا وسیمای جمهوری اسلامی شکایت کند مسئولین محترم این سازمان چه دفاعی خواهند داشت؟؟؟

سخنم را با کلامی از عارف بزرگ شیخ فریدالدین عطار نیشابوری (رح) به پایان می رسانم

ورکنی تکذیب اصحاب رسول                  قول پیغمبرنکردستی قبول

گفت هر یاریم نجمی روشن است          بهترین قرنها قرن من است

بهترین خلق یاران منند                          اقربا و دوستداران منند