یک روز فراموش نشدنی

امروز برای جامعه اهل سنت بندرعباس یک روز فراموش نشدنی بود. روزی که رویایی دیرین به حقیقت پیوست. امروز بنای جدید (باز سازی شده ) مسجد جامع بزرگ با حضور پر شور مردم و در میان اشکهای شوق افتتاح شد.

مسجد جامع بندرعباس

بنای قدیمی این مسجد بنا به اطلاعات به دست آمده در سال ۱۱۷۵ هجری قمری یعنی حدود ۲۵۵ سال پیش توسط مرحوم حاج زین العابدین اوزی (رحمه الله) بنیاد نهاده شد. این مسجد در طی سالیان گذشته چندین بار بازسازی و مرمت شده و ساختمان آن متناسب با نیاز زمان خود گسترش یافته است.مسجد در تاریخ ۵ صفر ۱۳۲۵ هجری قمری توسط شخص نیکوکاری به نام حاج شیخ سعید صالح لافتی (رحمه الله) به طور کامل باز سازی شده است. مهمترین تغییرات اساسی ۵۰ سال اخیر در سال ۱۳۵۴ شمسی بوده که به جز بخشی از شبستان قدیمی ( که هنوز هم حفظ شده ) بقیه سالن اصلی به طور کامل تجدید بنا شده است بعدها نیز چون شبستان جوابگوی نیاز جمعیت نمازگزاران نبود (با وجود اقامه نماز جمعه حداقل در ۴ مسجد دیگر در سطح شهر) در اضلاع شمالی و جنوبی و مشرف به دریا سایبانی در صحن مسجد نصب گردید. از سال ۱۳۷۷ شمسی به علت فرسودگی کل عمارت مسجد و رشد جمعیت طرح توسعه و ساخت دوباره مسجد در دستور کار قرار گرفت. به همین جهت انجمن خیریه و خدمات اجتماعی اهل سنت بندرعباس جهت اخذ مجوز تلاشهای مستمری را آغاز نمود و پس از پنج سال پیگیری در سال ۱۳۸۲ شمسی مجوز توسعه و ساخت مسجد با ملاحظه ساختار تاریخی و بافت قدیمی ساختمان و با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی و مساعدت مراجع ذیصلاح با شرط حفظ شبستان قدیمی اخذ گردید و عملیت بازسازی آغاز شد.

بحمدالله تعالی در اردیبهشت ۱۳۸۷ شمسی بازسازی مسجد جامع بندرعباس به اتمام رسید.

مساحت زمین فعلی در حدود ۴۷۹۲ متر بوده و شبستان در دو طبقه ساخته شده و زیر بنای کل مسجد حدودا ۴۹۰۰ متر مربع می باشد.

کلیه هزینه های توسعه و ساخت به همت خیرین ساکن بندرعباس و شهرهای دیگر به ویژه مرحوم حاج عبدالله رستمانی (رحمه الله) تامین و پرداخت شده است.

مراسم افتتاح با حضور پر شور مردم مومن و جمع کثیری از مسئولین از ساعت ۱۰صبح امروز(۳۱/۳/۸۷) آغاز شد. در این مراسم سید عبدالباعث قتالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس ، آیت الله نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی فقیه و شیخ محمد صالح پردل به ایراد سخنرانی پرداختند. اذان توسط حاج عبدالرحیم بیضایی موذن قدیمی مسجد گفته شد. سپس شیخ صالح انصاری خطبه جمعه را ایراد و شیخ عبدالله منصوری نماز را اقامه نمود.

حاج عبدالرحیم بیضایی

شیخ صالح انصاری

شیخ صالح انصاری

       

ذات فرهنگ ایرانی و شأن ملت در خطر است؟؟؟!!!

شهاب‌نیوز ـ یکی از معاونان اداره گمرک که همزمان مسئولیت طرح گسترش فرهنگ، عفاف و حجاب را نیز بر عهده دارد با تأکید بر اینکه کراوات با فرهنگ اسلامی و ملی مردم ایران مغایرت دارد، خواستار ممنوعیت واردات این کالا به داخل کشور شد. 

به ‌گزارش شهاب‌نیوز، «اصغر حمیدی» معاون گمرک و رئیس طرح گسترش فرهنگ، عفاف و حجاب روز گذشته تاکید کرد: جلوگیری از برخی کالاها مانند کراوات که تناسبی با فرهنگ ایرانی ندارد در گرو تغییر مقررات واردات کشور است که در این باره باید اقدام جدی و مناسب صورت بگیرد. 

بر اساس گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، اصغر حمیدی که در نشست امور امنیتی و گمرکی این شهرستان سخنرانی می‌کرد، نقش کارکنان گمرک در مبارزه با ورود کالاهایی که با فرهنگ ایرانی مغایرت دارد را اساسی خواند و افزود: ورود برخی از کالا مانند لباس ممنوع نیست اما کالاهایی مانند کراوات که با ذات فرهنگی ایرانی مغایرت دارد باید برای جلوگیری از این نوع کالا و کالاهایی که در شان ملی ما نیست اقدامات جدی و متناسب انجام شود. 


اول:

ارتباط بین گمرک و طرح گسترش فرهنگ عفاف و حجاب چیست؟ آیا کراوات سمبل بی حجابی است؟ آیا محرک شهوت است؟ فرهنگ عفاف و حجاب چه ارتباطی با کراوات دارد؟ ضرر کراوات بیشتر است یا سیگار؟ حجم واردات کراوات بیشتر است یا سیگار؟اصلا مگر چند درصد مردم مملکت از کراوات استفاده می کنند؟

دوم:

ایشان بر مبنای کدام معیار پیشنهاد ممنوعیت کراوات را صادر می کنند؟

آیا کراوات در شرع مقدس اسلام حرام است؟ اگر هست چرا بسیاری از متدینین و مفسرین قرآن از آن استفاده می کنند؟ آیا مکروه یا مباح است؟ اگر هست آیا می توان مردم را برای رعایت آن در الزام قرار داد؟ اگر در شرع اسلام حرام است آیا اقلیتهای مذهبی که قانون اساسی آنها را به رسمیت شناخته حق استفاده از کراوات را ندارند؟ اگر دارند با ممنوعیت واردات باید کراوات را از کجا تهیه کنند؟ از طریق قاچاق؟ یا باید برای خرید کراوات به سفر خارجی بروند؟

آیا استفاده از کراوات شأن ملت را خدشه دار می کند؟ آیا این تورم لجام گسیخته که به جای مهار آن به طرح این گونه مسائل پرداخته می شود مهار می شود؟

آیا با استفاده از کراوات اقتصاد و صنعت و تجارت مملکت دچار مشکل می شود؟ 

سوم:

این معاون محترم که ان شاءالله خداوند توفیقات ایشان را مزید گرداند کراوات را با ذات فرهنگ ایرانی و شأن ملی مغایر دانسته اند. ظاهرا  ایشان ذات فرهنگ ایرانی را بهتر از شخصیتهای زیر که خود را وقف ایران و عزت و اقتدار آن و پاسداشت فرهنگش نموده اند می شناسد.آیا اینان شأن ملی را درک نمی کردند؟؟؟؟؟؟؟؟ 

دهخدا

علامه دهخدا

 

پروفسور حسابی

پروفسور حسابی

 

دکتر مصدق

دکتر مصدق

 

دکتر فاطمی

دکتر فاطمی

 

دکتر شریعتی

دکتر شریعتی

 

جهان پهلوان تختی

جهان پهلوان تختی

 

اعضاء دولت موقت

اولین کابینه پس از انقلاب که مورد تایید شخص امام خمینی بود.

 

آیا این بزرگان مغایربا ذات فرهنگ ایرانی لباس پوشیده اند؟؟؟؟؟ آیا کالایی درپوشش خود استفاده کرده اند که در شأن ملت ما نیست؟؟؟؟؟