یک اشتباه حساس

۲۱ آگوست به مناسبتی که به آن اشاره خواهد شد، به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شده است. 21/8/1969 روزی است که در آن خباثت و رذالت ذاتی یک جرثومه فساد (رژیم اشغالگر قدس) منجر به آتش زدن خانه ای از خانه های خدا یعنی مسجدالاقصی شد.

این اقدام بی شرمانه که حتی مغولان خونخوار هنگام فتح سرزمینهای اسلامی (ایران و بخشهایی از شام) مشابه آن را مرتکب نشدند، نمایانگر سبعیت و ددمنشی این رژیم نامشروع است. یکی از سیاستهای این رژیم منحوس این است که افکار عمومی جهان را از مسجدالاقصی منحرف کند.

مسجد الاقصی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید تصویری که بر روی اسکناس 1000 ریالی جمهوری اسلامی ایران نقش بسته است، تصویر مسجد الاقصی نیست بلکه تصویر مسجد عمر ابن الخطاب (رض) یا همان قبة الصخره است.

مسجد عمر ابن الخطاب (رض)

 ماجرا از این قرار است که هنگامی که قدس برای اولین بار در تاریخ اسلام بدون یک قطره خونریزی توسط امیر المومنین عمر ابن الخطاب (رض) (عمر اولین کسی است که در تاریخ اسلام به امیر المومنین ملقب شد) فتح شد، در اثنایی که او در کلیسایی در نزدیکی مسجدالاقصی مشغول مذاکره برای صلح با مسیحیان که در آن موقع قدس را در اختیار داشتند بود متوجه شد که وقت نماز فرارسیده است. لذا خواست تا برای ادای نماز چند دقیقه ای از کلیسا خارج شود. اما اسقفها از او خواستند که همانجا ( در کلیسا) نمازش را اقامه کند. عمر با فراستی که داشت دلیل قانع کننده ای ارائه داد و از اقامه نماز در کلیسا اجتناب نمود. دلیل او این بود که ممکن است بعدها مسلمین با استناد به این موضوع که خلیفه مسلمین در این محل نماز خوانده است، کلیسا را به مسجد تبدیل کنند و این برخلاف عهدنامه بود زیرا عمر در ازای تحویل کلید بیت المقدس و تسلیم مسیحیان به آنها امان داده بود و به عنوان شهروند درجه یک حق زندگی و عبادت آزادانه به ایشان عطا کرده بود.

عمر (احتمالا از آنجایی که هنوز کلید مسجدالاقصی را تحویل نگرفته بود) در مجاورت مسجدالاقصی به اقامه نماز پرداخت که مسلمین بعدها آن محل را تبدیل به مسجدی ساختند که اکنون تصویرش بر اسکناس 1000 ریالی جمهوری اسلامی نقش بسته است.