نارنجی پوشان شهرداری بندرعباس

رفتگر

خال مه رویان سیاه و فلفل هندی سیاه

هردو جان سوزند، اما این کجا وآن کجا؟

فوتبالیست

 

مهمان حبیب خداست

در اینکه ما هرمزگانیها مردمان بسیار مهمان نوازی هستیم شکی نیست. اما از آنجایی که افراط در هر چیزی دردسر ساز می شود، این مهمان نوازی زیاد هم گاهی باعث تولید دردسر برایمان شده است. حال اگر به این مشکل، مشکل بی خیالی و بی مسئولیتی برخی از مسئولین محترم، (که به خاطر همان ویژگی مهمان ما هستند) را نیز اضافه کنیم، نتیجه همان چیزی می شود که در تصاویر مشاهده می فرمایید.

 

کلنگ

 

دو کلنگ

متاسفانه بندرعباس به بهشت معتادان غیر بومی در ایران تبدیل شده است. قبلا این مشکل مربوط به زمستان بود که هوای استان بهاری می شود. اما با تاسف فراوان هم اکنون که در ابتدای فصل گرما قرارداریم،بازهم شاهد تشریف فرمایی!!!!! معتادان عزیز از اقصی نقاط کشور به خطه نیلگون خلیج فارس هستیم.

البته حضور این عزیزان فواید زیادی هم برای همشهریان بندری در پی خواهد داشت که به برخی از آنها اشاره می کنم:

1- ایجاد تنوع در مبلمان شهری: برای شهری که فضای سبز کافی ندارد و از کمبود امکانات شهری و تفریحی رنج می برد،می توان برای ایجاد تنوع از وجود این عزیزان بهره ها برد.مثلا در میدان یادبود که مسئولین محترم مدتهاست که مجسمه های ماهی را از وسط آن برچیده اند، دیدن چندین معتاد که درپناه سایه درختان به استراحت مشغولند، چشم شهروندان را می نوازد.

2- این عزیزان می توانند در امر آموزش و تحقیقات به دانشجویان پزشکی استان سود زیادی برسانند. زیرا هر کدام کلکسیونی از میکروبها و بیماریها هستند.مثلا برای تحقیق در مورد ویروس HIV می توان از خون اینها که اکثرا اعتیاد تزریقی دارند استفاده نمود. علاوه بر این می توانند در بخش تزریقات کارگاههای آموزشی برگزار کنند.

3- از لحاظ اقتصادی چون اکثرا به تجارت مواد مخدر اشتغال دارند، گردش پول زیادی را در استان ایجاد می کنند. ضمن اینکه با سرقت سیمهای برق از تیرهای برق با شگردی منحصر به فرد و کپسولهای گاز از حیاط خانه ها باعث صرفه جویی قابل ملاحظه ای در مصرف انرژی می شوند.

4- جوانان برومند استان هم که از کمبود امکانات تفریحی و نداشتن شغل مناسب رنج می برند می توانند ایشان را الگو قرار داده و با تاسی از ایشان لحظات شادی را برای خود خلق کنند و از هجوم افکار منفی زیاد که باعث پیری زودرس می شود جلوگیری کنند.

5- در باب کنترل جمعیت می توان امیدواربود که با تحقق بند قبل، بخشی از جمعیت استان بر اثر ابتلا به ایدز یا خماری زیاد در گوشه ای از شهر جان به جان آفرین تسلیم نموده و جمعیت تعدیل شود.

6- از لحاظ فرهنگی هم می توان معتادان گرامی را نمونه ای عینی از عاقبت دوستی با رفیق ناباب دانست و عملا فرزندان این مرزوبوم را با دیدن آنها به آموختن ادب از بی ادبان ترغیب کرد.

موراد زیادی را می توان به این لیست افزود که به عهده خودتان می گذارم. اما حقیقتا باید از مسئولین عزیز به خاطر سهل انگاری در این زمینه تشکر نمود.

اولین جلسه بلاگرهای استان

جلسه وبلاگ نویسان استان، طبق اعلام قبلی با موضوع تاسیس انجمن وبلاگ نویسان هرمزگانی عصر پنجشنبه ۱۳/۲/۸۶ در محل سالن هنرمندان فرهنگسرای طوبی برگزار شد.

این جلسه به علت تاخیر تعدادی از بلاگرها حدودا 45 دقیقه دیرتر، با حضور 13نفر (12نفر آقا ویک نفر خانم) از وبلاگ نویسان استان و با ورود غیر منتظره جناب آقای امیرزاده مدیر کل محترم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آغازشد.

 جلسه بلاگرهای استان

ابتدا ایشان طی سخنانی ضمن ابرازخرسندی از برگزاری این نشست و حضور در جمع وبلاگ نویسان، حمایت خود را از جامعه وبلاگ نویسان استان در زمینه های مختلف اعلام نمودند.

در ادامه، بحث در فضایی دوستانه پیرامون امیدها و دغدغه های بلاگرهای استان دنبال شد. ودر نهایت تصمیم گیری درخصوص ضرورت و چگونگی تشکیل انجمن به جلسه بعدی موکول شد.