ملاک چیست؟

اگر قرار باشد روزی را به نام (( روز بزرگداشت شعر و ادب فارسی )) نامگذاری کنید معیارهایتان برای انتخاب این روز چیست؟ 

 

ممکن است بگویید روز تولد یا وفات اولین شاعر بزرگ پارسی گوی روز مناسبی است. در این صورت باید به سراغ رودکی بروید. 

 

ممکن است معیارتان شاعری باشد که بیش از دیگران برای اشاعه و حفظ زبان فارسی  رنج برده است در این صورت قطعا فردوسی در اولویت است. 

 

بسی رنج بردم دراین سال سی                       عجم زنده کردم بدین پارسی   

 

ملاک دیگری که می تواند بسیار جالب باشد توجه به شاعری غیر ایرانی و غیر فارسی زبان است که به زبان فارسی اشعاری سروده باشد. دراین صورت آیا علامه اقبال لاهوری با چند دیوان شعر فارسی گزینه مناسبی نیست؟ 

 

اگر هم بخواهید معروفترین شعرای فارسی را که در سراسر گیتی جزو مفاخر ادبی محسوب می شوند را انتخاب کنید که گزینه های زیادی پیش رو دارید از حافظ و سعدی گرفته تا مولانا از نظامی گنجوی و عطار نیشابوری گرفته تا عمر خیام  و . . .

 شهریار  

 

حالا اگر بدانید روز وفات محمد حسین بهجت تبریزی  (شهریار) که درصد بسیاری از ایرانیان و حتی افراد اهل مطالعه نام او را هم نمی دانند و اگر شهرتی هم دارد با تخلص خود (شهریار) دارد. درتقویم رسمی به عنوان (روز شعر و ادب فارسی) نامگذاری شود چه می گویید؟

 

نظرات 30 + ارسال نظر
محمداراسته یکشنبه 21 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 21:14

باسلام خدمت سیدبزرگوارسیدجلال وخوانندگان وبینندگان کلگر
وارزوی سلامت وسعادت برای همه سروران عزیز،سیدعزیزخدائیش حق باشمااست ولی کوگوش شنوا بابودن فردوسی دران زمان که زبان وادبیات فارسی بی جان افتاده بود وشایدکمترکسی به فکراحیانمودن زبان فارسی بودچه دلیلی داردکه بابودن فردوسی دراشعارحماسی که شاه نامه اش سجل همه ایرانیان است ومولانا که پرچم دارمثنوی سرائی ست ویا خداوندسخن سعدی که الحق سخنش ازقندمصری شیرین تراست وبقیه شعراعطار وسنائی وخاتم شعرا مولاناعبدالرحمن جامی وبزرگان ادب دیگرایران که ستاره درخشان ادبیات هستندروزشعرادب فارسی به شهریارختم شوداشاره خوبی ایست ونظرات خانندگان کلگررامیطلبدشایدادب وشعردرایران ازمعاصرشروع میشود
وگرنه نظامی گنجوی باهفت پیکر وخاقانی شروانی که قصیده ایوان مداینش خودیک غم نامه است دلیلی برای برتری شهریار درعرصه شعرادب نمی ماند

آزادی واندیشه دوشنبه 22 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 09:43 http://azadivaandishe.blogsky.com/

سلام

با موضوع جدیدی بنام تن آدمی شریف است بجان آدمیت

درخدمتتان هستم

موفق باشید

آزات زرمبشی سه‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 22:08

Balochistan TV

Saturdays at:

Iran Time : 22.30 – 23.30

Pakistan time: Midnight – 01.00

UAE time : 22.00 – 23.00

London time: 19.00-20.00



Address:

Rojhelat TV

Satellite: Hot bird

FREQ: 12207

SR: 27500

POL: HOR

FEC: ¾

www.zrombesh.org

بدیس چهارشنبه 24 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 13:44 http://aask.blogsky.com/

سلام.تو مملکت ما چه چیزی سر جاشه که این یکی باشه

بندرجاسک-فرزاد بادروج چهارشنبه 24 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 19:52 http://jaski.ir

باید پرسید...
اینجا فقطظ تنها دلیلی به ذهنم میرسد شعر علی ای همای رحمت شهریار است که او را در صدر شاعران ایرانی قرار داده

سلام
مگر فقط شهریار در مدح حضرت علی (کرم الله وجهه) شعر سروده است؟ مگر سعدی در شعرش او را شاه دلدل سوار نخوانده است؟ مگر مولانا از علی آموز اخلاص عمل را نسروده است؟ مگر ...

مهرگان جمعه 26 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 00:55 http://bandarmehr.blogfa.com/

سلام
خسته نباشی
با آقای بادروج موافق نیستم . شهریار شاعر برجسته بود

به نظرم سالگرد وفات و روز گرامیداشت یه جورایی متناقض هستن

محمد حسین ابراهیمی جمعه 26 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 01:39 http://www.bozorgrah.tk

سلام
با اینکه من شاید خودم با نام گذاری این روز چندان موافقت نداشته باشم اما با تو موافق نیستم. خوب میفهمم تو چه برنامه ای داری و چه کسی هستی. آقای سلفی وهابی.
نه تو سیدی و نه آنقدر شجاعت داری که نام واقعی ات را آشکار کنی و جز فریب و اشاعه تفکرات وهابی ات قصد دیگری نداری. من یک آدم شناخته شده ام و نظراتم را نمیتوانی به عنوان تعصبات یک شیعه افراطی به حساب بیاوری.چند نکته ماجرای قبه الصخره مربوط به معراج پیامبر و نه عمر که در جنگ از مدینه خارج نشد به پیشنهاد هوشمندانه امیر المومنین امام علی. علی ابن ابیطالب امیر المومنین همیشه ی تاریخ کسی ست که بر اساس حقیقت تاریخ برای حادثه ی ربودن خلخال زنی یهودی توسط امویان در بلاد اسلامی خون میگرید و میگوید جا دارد که من در این غم بمیرم.
خجالت بکشید.

علیکم السلام و رحمه الله و برکاته
من چه برنامه ای دارم و چه کسی هستم؟
و اما پاسخ شما
اولا سید بودن من با یک شجره نامه معتبر که علمای علم انساب آن را تایید کرده اند مشخص می شود و نسبم به حضرت امام موسی بن جعفر (رض) عنه می رسد. و مانند برخی از گروهها سید شب جمعه ای هم نیستم.

ثانیا شجاعت دارم و نام واقعی خود را هم به کار برده ام.من را بسیاری از سرورانی که با این وبلاگ آشنایی دارند از نزدیک می شناسند.با خیلی از آنها نشست و برخاست دارم. در مورد عدم استفاده از نام خانواد گی هم حق انتخاب دارم. آن قدر هم شناخته شده هستم که بسیاری از دوستان و همشریان و هم استانی ها یم بعد از خواندن مطالب وبلاگ با تلفنم تماس گرفته و در مورد اینکه آیا این وبلاگ متعلق به من است یا نه می پرسند.

ثالثا بنده هیچ گاه قصد فریب نداشته ام.و اگر داشتم خودت اعتراف نمی کردی که در مورد این پست با من موافقی.و این چیزهایی که تو تفکرات وهابیگری (که بنده هیچ نسبتی با آن ندارم) می خوانی تفکر وهابی گری نیست بیان نکاتی تاریخی است که در تواریخ معتبر آمده است و در بسیاری از سایتها و کتب معتبر اسلامی شیعی و سنی آمده است. قبه الصخره با دفاع از مادر مومنان چه ربطی به وهابیت دارد؟ اصلا می دانی وهابیت چیست و وهابی کیست؟ بنده در کدام جمله از کل پستهای این وبلاگ یک کلمه در مورد عقاید وهابیت نوشته ام؟ آیا اگر من طبق نص قرآن (سوره احزاب) همسران گرامی حضرت رسول (ص) را مادران مومنان می دانم یا از منابع شیعی نامهای شهدای کربلا را نقل می کنم تفکرات وهابیت را اشاعه داده ام ؟ پیشنهاد می کنم با اندکی مطالعه معنی وهابیت را یاد بگیر و بعد قبه الصخره را به وهابیت ربط بده؟

رابعا این چیزهایی که در اینجا می گویی چه ربطی به شهریار دارد؟ من در مورد روز شعر و ادب فارسی صحبت می کنم و تو در مورد خلخال زن یهودی؟؟؟؟

خامسا من کی گفته ام عمر به معراج رفته؟؟؟؟؟!!!!!

سادسا مقام شامخ و والای حضرت سیدنا علی بن ابی طالب (علیه الصلوه و والسلام و رضی الله تعال عنه و کرم الله تعالی وجهه) ربطی به این موضوعات ندارد که من مطرح کرده ام. مگر من در شجاعت عدالت و مفام ایشان تشکیک کرده ام که مقام ایشان را به نوه اش یادآور می شوی. ضمنا اگر شهریار قطعه ای شعر در وصف ایشان سروده دیگر شعرا از صدر اسلام تاکنون هزاران بیت در وصف مولا سروده اند.

نوید صالحی جمعه 26 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 14:29 http://navid.blogsky.com

بله یک روز دیگ هم به ذهنم آمد روز مولوی هم هست اما مناسبتش یادم نمیاد

محمد حسین ابراهیمی جمعه 26 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 22:47

بی شک تو خودت منظور مرا دریافتی حرفهای من روشن است برای تو. قصد بحث ندارم چون
۱- تو سلفی هستی و به خاطر مطالبی که مینویسی از قشم نشین ها و جاسوسان بیگانه ژول میگیری
۲- امیدی به نجات تو ندارم و خدا هم از هدایت شما سیاهان سیاه دل نا امید است
۳- نه تو سیدی و نه فرزند (یگانه امیرالمومنین) امام علی ع به همین دلیل هم نام خانوادگی ات را پنهان میکنی. زیرا جاسوس عزیز وطن فروش گرامی تو نه ایرانی هستی و نه مسلمان. شما عربی را میشناسید نه فارسی را. به شعر فارسی هم شما را چه کار!؟! من اگر در این باب سخن بگویم سوابق ادبی دارم! شما سوابق وطن فروشی دارید.
۴- قبه الصخره بنایی مربوط به معراج پیامبر است که مسلمانان آن را به یاد معراج پیامبر ساخته اند. و به ماجرایی جعلی که شما ساخته اید ربطی ندارد. خودتان را به آن راه نزنید در تاریخ آشکارا نقل شده ست که عمر به بیت المقدس نرفته. اما ماجرای زن یهودی! من اگر به آن ماجرا اشاره کردم رابطه اش با متن شما بود. شما یک ماجرای جعلی از انسان دوستی عمر نقل کردید و برای او تبلیغ کردید من ماجرایی حقیقی عنوان کردم.
۵- با فرافکنی و طرح مباحث نامربوط مظلوم نمایی نکن من نام آن کسی که تو برای دفاع از نوشته هایت آوردی نیاوردم و نمی آورم. شما سلفی ها جز گردن بریدن چه بلدید؟ نوبت اسرائیل که میرسد موش میشوید اما افتخار شیعه امام موسی صدر است سید حسن نصرا... است که در جنگ پیروزمندانه ی۳۳ روزه اش با اسرائیل شما دعا کردید شکست بخورد اما خدا به دعای گربه های سیاه باران نمیآورد
۶- این آخرین بار است که قلبم را به درد میآورم و به وبلاگ تو میآیم. تو هم دیگر به سراغ من نیا. امیدوارم دیگر وهابی دیگری نبینم. امیدوارم خیانت شما آشکار شود. و دست بردارید از جاسوسی امریکا و انگلیس... خجالت بکش وطن فروش خجالت بکش و اگر نمیتوانی به جایی برو که خانه ی شماست
۷- دین ما برای ما و دین شما برای شما! اینجا ایران شیعه است جناب سلفی! اگر دلار های اماراتی و سعودی مزه داده است بروید آن ور آب و دیگر برنگردید
۸ - دیدار به قیامت امیدوارم در محشر شفیع شما بزرگانتان باشند!!! و شفیع ما بزرگانمان

السلام علیکم
چون قرآن در وصف بندگان واقعی خداوند می فرماید
((و اذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاما))

در توهم مالیخولیایی ات غوطه ور باش.هر تهمتی دلت خواست بزن چون از انسان بی منطقی که حتی موضوع بحث را نمی داند و با سفسطه و بافتن آسمان و ریسمان به هم می خواهد ضعف خود در پاسخ دادن را بپوشاند و تاب شنیدن نظری غیر از نظر خود را نداردانتظار دیگری نمی رود

من در مورد شهریار صحبت می کنم طرف از دلارهایی که من از قشم نشین ها !!!!! می گیرم.

خالو مسیح شنبه 27 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 20:01 http://www.khalo0-masih.blogfa.com

یاالله سلام

چطوری ؟ چه خبر ؟

وبلاگ آپن با 4تا آهنگ خوشکل....

که یکی از شعرو به یاد ناصر عبداللهی خونده بودن....

حتما بدو دانلود بکن کارونه خوشکلین

موفق بشی

سلام خالو
کم پیدایی

محمد حسین ابراهیمی یکشنبه 28 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 01:36

عجیب نیست من هم به عنوان یک شیعه (از دیدگاه شما یک کافر) مورد حمله شما وهابیان قرار بگیرم. مگر شما نیستید که هر روز در عراق سر شیعیان را با شمشیر میبرید؟ شما که با لهجه ی زشتتان آیات زندگانی بخش قرآن را در هنگام بریدن سر شیعیان بیگناه میبرید و در تمام جهان میدانند که وهابی یعنی آدم کش. وجود شما و اصرارتان بر مسلمانی مایه ننگ است بر ما. مگر شما نیستید که در مدینه ی پیامبر مقبره ی فرزندان پیامبر را ویران کرده اید. من ترسی از کشته شدن به دست بی دینانی چون شما را ندارم. اما یادتان نرود اینجا ایران است نه عراق نه پاکستان. بروید از میهن ما شما که ایرانی نیستید به آینه نگاه کنید چه چیزتان شبیه ایرانیان است؟! نکند مدعی هستید سیاه دلیتان را هم از پیامبر به ارث برده اید سید دروغین! پیامبر مگر سیاه بود! ( یک ژن پیامبر هم در شما نیست) کاش لااقل میکوشیدید دلتان را سپید کنید (نام بلال صحابه ی گرامی تا به حال به گوشتان خورده است؟ یا فقط نام عمر را بلدید؟) ولی من تیغ شما نمیترسم و شهادت آرزوی شیعه است چه بهتر که برای دفاع از دختر رسول خدا (سلام ا... علیها به دشمنانش باشد. هرچند امیدوارم هرگز روی سیاه شما را نبینم.

این کامنت را تایید می کنم تا توهمات ذهن بیمارت برای دوستان آشکار شود.
این تهمتهایی که به من می زنی چه ربطی به بحث دارد؟ اگر سواد لازم را نداری مجبور نیستی به خیالبافی و سفسطه روی بیاوری.
شهریار چه ربطی به جنگ داخلی عراق دارد؟ مگر من در مورد وهابیت نوشتم؟ اصلا مگر من وهابیم؟ مگر بحث در مورد یک شاعر ترک به عراق و پاکستان ربط دارد؟

یوسف دوشنبه 29 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 00:14

من یک شیعه هستم سید جلال را هم خوب میشناسم مدتها با هم کلاس و دوست بودیم.
و تو ای برادرم آقای ابراهیمی نمی دانم اهل کجا هستی من اینجا در بندرعباس کاملا سنی ها و وهابی ها را می شناسم و مثل تو از وهابی ها متنفرم آنها را می شود از قیافه هایشان شناخت.
کاملا عقاید و افکار وهابی را می دانم به شما هم توصیه می کنم در این زمینه بیشتر مطالعه کن .
سید جلال به هیچ وجه وهابی نیست بلکه جوانی سنی و پایبد به عقاید خود و خیلی هم سر به زیر و با سواد است.
نمی خواهم وارد بحث دلار و عراق و لبنان شوم فقط به هر دو شما توصیه می کنم شما کاری را می کنید که دشمن آرزویش را دارد.
به جای این همه مباحث طولانی و بی نتیجه در مورد هم مطلب اگر نظر مخالفی دارید در همان قسمت و در همان مورد بحث کنید.
خداوند ان شالله همه ما را هدایت کند

یوسف جان سلام
ممنونم. دلم برات خیلی تنگ شده.
به امید دیدار

سعید سه‌شنبه 30 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 18:26

یک معتاد مفلوک چه ارزشی دارد که به خاطرش بحث می کنید؟

سلام

اولا نمی توان به همین راحتی به کسی (آن هم کسی که در قید حیات نیست) تهمت زد.

ثانیا فرض کنیم شهریار معتاد باشد این چیزی از ارزشهای شعرو شاعری او کم نمی کند.

ثالثا هدف من از این بحث زیر سوال بردن شهریار نیست.حرف من این است که با وجود این همه شاعر در طول تاریخ فرهنگ مملکت شهریار چه ارجحیتی نسبت به شعرای دیگر به خصوص شعرای قرون گذشته دارد که ملاک نامگذاری روز شعر و ادب فارسی شود.

فرزاد سه‌شنبه 30 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 19:01 http://delshodehgan.blogsky.com

سلام
اگه به جز شهریار هر شاعر دیگری که برای این روز انتخاب میشد بحث هایی نیز پیش میومد
ولی در این که شهریار بزرگترین شاعر کلاسیک گوی معاصر است شکی نیست و برای شناساندن شهریار به ایرانیان انتخاب چندان بدی هم نمی تونه باشه
دوست عزیز مگه من برادر و خواهر من و... چند بار حافظ و سعدی و مولانا خوانده ایم که صدای اعتراضمون در میاد؟اصلا چند نفرمون تو خونه مون گلستان و مثنوی معنوی داریم؟
چند نفرمون به جز شعر علی ای همای رحمت که تو کتابهای درسی اومده شعری از شهریار بلدیم؟
اشعاری که وقتی در محافلی خونده میشه حتی به اصطلاح قشر روشنفکر نیز با شنیدن نام شهریار تعجب میکنند
البته در مورد این موضوع که شهریار آخر عمر با شعر هایی در مورد حکومت گفت از چشم خیلیها افتاد ولی شهریار به جز حافظ زیباترین غزلها رو گفته(با مطالعه دیوان شهریار هر کسی به این موضوع اشاره میکنه)
ولی اگر ملاک ما فن شعر و زیبایی وزن عروضی باشه و تاثیر شعر صد در صد شهریار می تونه یکی از بهترین شعرا باشه

موفق باشید

سلام
ضمن تجلیل از مقام استاد شهریار باز هم عقیده ام در مورد این روز همان است که عرض کردم.

اگر اطاعت از خدا ورسول وهابیگریست م چهارشنبه 1 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 00:47

با سلام
بر شما
سید عزیز خدا به دادت برسد با این ابراهیمی نامی که خودشو به در ودیواره میزنه ویک بحث ادبی راه به یک معرکه ی مذهبی تبدیل کرده

من در جواب اینآقا میگم کی گفته ایران فقط مال تو هست
وفقط متعلق به مذهب معینی مگر تو مسول دین و عقیده مردم هستی آقای ابراهیمی که اینجوری داری
شمشیر میکشی
ومیخواهی همه را از دم تیغ بگذرانی
خداوند همه را آزاد خلق کرده وهرکس را در انتخاب عقیده ودینش آزاد گذاشته نعوذبالله مگرشما ادعای مقام خدایی میکنید

در سوره ۸۸ الغاشیه چنین امده است

فَذَکِّرْ إِنَّمَا أَنتَ مُذَکِّرٌ ﴿21﴾

پس تذکر ده که تو تنها تذکردهنده‏اى (21)

بر آنان تسلطى ندارى (22)
لَّسْتَ عَلَیْهِم بِمُصَیْطِرٍ ﴿22﴾


مگر کسى که روى بگرداند و کفر ورزد (23)
إِلَّا مَن تَوَلَّى وَکَفَرَ ﴿23﴾

لطفا شما آقای ابراهیمی
به جای شعار دادن وتهمت زدن وتهدید کردن وبیرون راند وغیر ایرانی خواندن ومزدور گفتن بهتر است
کمی قران بخوانید

بنده نه آقای سید جلال را از نزدیک دیده ام ونه ایشان را میشناسم ولی تاجایی که به وبلاگ ایشان سرزدم
ایشان احترام همه را نگه داشته .
واگر چیزی مینویسد این حق طبیعی این آقا هست
یعنی این بنده خدا تو محیط اینترنت هم نمیتواند دو تا مطلب بزند وعقیده خود را بیان کند
عجب دورانی شده وچقدر تعصب جلوی چشمان بعضی ها را گرفته

متاسفم که هنوز فرهنگ تحمل عقاید وآرا در جامعه ما حل نشده وهنوز دید بسیار تنگ وقدیمی باقی مونده

بهتر است آقای ابراهیمی بجای تهمت زدن بروند عقاید دیگران را بدون تعصب مطالعه کنند وکاری به بندگان خدا نداشته باشند
چون خداوند همه را آزاد آفریده وانتخاب را برای انسان قرار داده

سلام
از لطف شما ممنونم.

روح اله بلوچی چهارشنبه 1 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 07:48 http://www.parparook.blogsky.com

سلام
بحث و جدل تلخی بود ...کاش دوستان با افکار روشن تری به مسائل نگاه میکردند.... انتشار این کامنتها نشان میدهدسید جلال عزیز افکار روشنی دارد هرچند بنده ایشان را سالیان زیادیست که می شناسم.
اقای ابراهیمی
کاش ما بیشتر به انسانیت و با وجدانی و بی ریایی می اندیشیدیم که این بالاترین ادیان نزد خداوند است ...نه مذهبی که به شناسنامه مان الصاق شده.
سر به ما بزن سید

سلام
روح الله عزیز سلام
از لطفت ممنونم.مدتهاست ندیدمت. ولی دورادور جویای احوالت هستم.
موفق باشی

حباب چهارشنبه 1 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 10:29 http://www.hobaab.mihanblog.com

گل

محمداراسته پنج‌شنبه 2 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 12:15

باسلام سیدعزیزدلم سوخت که ادم بایک بحث ادبی پیش کشیدن تا این اندازه افترا وبی حرمتی متحمل شود ادبیات وشعر وشاعری راربطی به وهابیت نیست یک سوم ایران عزیز سنی هستند ما دراستان هرمزگان این حرفهارا نداشتیم ونخواهیم داشت این بنده خدا چرا این همه دل پری داشته وامده هرچه دلش خواسته نوشته جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری ایست که سنی وشیعه باهم این حرفهارندارند
وخداوندهم ان روزپیش نیارد
نظامی گنجوی شاعر شیرین سخن پارسی شعری بسیارجالبی دارد دروصف چهار یار پیغمبر(ص)اومی فرماید
گهرخر چهارند وگوهر چهار
فروشنده را بافضولی چه کار
به مهرعلی گرچه محکم پیم
زعشق عمرنیز خالی نیم
همیدون دراین دشت روشن دماغ
ابوبکرشمع است وعثمان چراغ
وبا احترام به مقام شامخ شاعربزرگوار شهریاروشعرای ایران زمین که همه برای مایه افتخار هستند وارزوی سلامت وسعادت برای همه مسلما نان ایران وبقیه اقلیت های دینی که درکتاب اسمانی ماهستند وقانون جمهوری اسلامی ایران عزیزحق ایشان رابه رسمیت شناخته بنده این چندکلمه را یاداشت کردم وبه سیدبزرگوار احترام ویژه قایل هستم وانشالله این نباشد که اگر مطلب کم اوردیم به کسی بگوئیم وهابی ایست برای همه خوانندگان وبلاک کلگر وبینندگان ان
وهمین استادابراهیمی سلامت وتندرستی ارزومندم

سلام استاد
لطف شما همیشه شامل حال من بوده است.

بنگری پنج‌شنبه 2 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 21:13 http://www.bangeree.blogsky.com

سلام سید بزرگوار ..
جالب بود که از ایشان اینجا ذکر فرموید ..هر بزرگواری را باید تجلیل و قدردانی کرد .
شاد باشید

چوک سورو یکشنبه 5 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 00:32 http://suru.blogsky.com

سلام همشهری عزیز

تشکر از حضور شما در بلاگ سورو

راستش اگر من حق رای داشتم برای انتخاب این روز

چهار نفر معرفی می کردم ، خیام ، حافظ ، مولوی و عبید زاکانی .
ما که فعلا دارند حق حیات و زندگی هم در این مملکت از ما ن می گیرند بهتره چیزی نگویم ،
؛ به محمد حسین ابراهیمی
جنگ هفتادو دو ملت همه را عذر بنه چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند،

سید جلال موفق بشی

محمد حسین ابراهیمی یکشنبه 5 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 18:44

این نهایت بی انصافی ست. با اینکه خواستم تا دیگر به سراغم نیایی تا از شر آزارت راهت باشم هر روز آزارت را بیشتر میکنی. خانواده ی من چه گناهی کرده اند که زشت ترین کلماتی که بیشتر لایق خودتان است با نشانی وبلاگ مبدا شما با نام مستعار تهرانچی نصیب وبلاگ من میشود؟ نمیخواهم بگویم کار شماست اما اگر نیست پس چه کسی میتواند باشد خدایی هم هست هر کسی نداند خودت میدانی چه کسی به بحث فرعی میپردازد. کامنت دوم من در جواب کامنت های تهدیدو فحاشی های رکیکی بود که از مبداء وبلاگ شما با نام مستعار برای من میآمد و من با اندوه و درد آن جوابیه را گذاشتم و شما نوشتید این کامنت را تایید میکنید که مرا همه بشناسند!! اما من فحاشی شما را تایید نمیکنم. خوش باشید. من این متن را ننوشتم که رسوا شوی چون بهره برداری مطلوبت را باز هم با جنگ روانی دیگری به دست خواهی آورد. از تو خواهش کردم دیگر به سراغم نیایی چه با نام مستعار چه با نام حقیقی! بدان و آگاه باش که با استفاده از سیستم های وبگذر مشخص میشود که چه کسی از کجا به وبلاگ من آمده. راستی من هم مایل به تایید شدن این کامنت نیستم نوشتم تا پیش خدا مسئول نباشم. شما در قیامت بزرگان خود را شفیع قرار دهید ما هم اولیاء خود را.
اما:
۱- بحث شما بحثی علمی و ادبی نبود چرا که معیار هایی که برای انتخاب شایسته از دیدگاه خودتان نوشتید بسیار شخصی و بدون مصداق ذکر شده بود و تنها نشان دهنده نظری شخصی شما بود که سعی در اجرای این معنا داشت که جمهوری اسلامی ایران امتیازی ویژه برای شاعری به اصطلاح حکومتی قائل شده است که اصلا اینطور نیست.
۲- شما ید طولایی در به هم زدن مسیر بحث و مظلوم نمایی دارید خدا را در این میان وکیل خود قرار میدهم منظور من تنها این پست نیست من در مورد کل وبلاگ نظر دادم و در مورد جریانی که به صورت پنهان وجود داشت و دارد و بر اهلش پوشیده نیست
۳- شما هنوز هم از ارائه نام و لزوما نام خانوادگی حقیقی خود اجتناب میکنید اگر شما با گروه های مخالف نسبتی ندارید پس از چه میترسید؟ اگر ایران میهن شماست دل به دریا بزنید تا همه چیز بر ما و دیگران روشن شود از چه میترسید؟!
۴- برای آخرین بار از شما میخواهم که لکم دینکم والیدین نه من به شما سرمیزنم و نه شما به سراغ من بیایید.

سلام

اولا شخصیت من با جنابعالی کاملا متفاوت است. اگر توهین و تهمت برای تو مثل آب خوردن است برای من بزرگترین گناه است پس مرا به کیش خود مپندار اگر آنقدر محبوبی که برایت کامنتهای محبت آمیز !!!!! می گذارند به من ربطی ندارد. در درجه اول خدای من و در درجه دوم دوستانم گواه هستند که این وصله با صد من سریش هم به من نمی چسپد.


امابعد

۱-معیارها را ازدیدگاه خودم نوشتم چون حق اندیشیدن و حق آزادی بیان (لااقل در وبلاگ خودم)را دارم.شما اگر انتقادی داشتی یا داری راهش تهمت زدن و انحراف بحث نبود.ضمنا من هرگز شهریار را حکومتی نخواندم لطفا نظرت رااز زبان من نگو.

۲-در این مورد کامنتهای شما و پاسخهای من گویای همه چیز هست و قضاوت به عهده خوانندگان محترم که چه کسی سعی در برهم زدن مسیر بحث داشت من یا شما که به جای ارائه نظرت هر چه دلت خواست تهمت زدی (و قطعا فردای قیامت پاسخگوی من خواهی بود)

۳- در مورد عدم استفاده از نام خانوادگی فکر نمی کنم مساله ربطی به کسی داشته باشد. ضمنا کاری نداشته باش چه کسی حرف می زند ببین چه می گوید. فکر کنم تا حالا متوجه شدی که من آنقدر شناخته شده هستم که ابایی از ذکر نام خانوادگی نداشته باشم.پس در مسائل شخصی دیگران دخالت نکن.

۴-اصولا در سوره مبارکه کافرون کلمه (والیدین) وجود ندارد.
ضمنا از این خبرها نیست که هر چه به زبانت آمد بگویی و حرمت و آبروی دیگران را زیر پا بگذاری ولی کسی با تو کاری نداشته باشد.

محمد حسین ابراهیمی سه‌شنبه 7 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 22:29

با جوابی که نوشتی و با خواهش هایی که من کردم همه چیز روشن شد که بی ربط به تهدید و فحاشی نیستید این آخرین سطر شماست بخوانید چه در جواب من نوشتید:

((ضمنا از این خبرها نیست که هر چه به زبانت آمد بگویی و حرمت و آبروی دیگران را زیر پا بگذاری ولی کسی با تو کاری نداشته باشد.))

خوش باشید شما نمیتوانید آزاری برای من باشید

۱- باز بعد از کلی بحث و مغلطه از عنوان کردن نام خانوادگی ات سر باز زدی!! مرا مسخره کرده ای یا خودت را؟
۲- نوشته های من توهین نبود اعتراض به نوعی تبلیغات مسموم شما علیه تشیع بود که خصوصیت اصلی وهابیت است اگر شما چنین منظوری نداشتید اینچنین واکنش نشان نمیدادید.
۳ - من ادر کامنت قبلی نامه ای محترمانه و شخصی برای شما نوشتم وو تاکید کردم((راستی من هم مایل به تایید شدن این کامنت نیستم نوشتم تا پیش خدا مسئول نباشم)) خواننده های شما آیا این ها را نمیخوانند!!

خدا همه ی ما را هدایت کند

وعلیکم السلام !!!

نیازی به پاسخگویی من نیست قبلا جواب همین حرفهایت را داده ام ضمنا کامنتهای دوستان خود گویای همه چیز هست. ضمنا خدای سبحان خودش آگاه است که هیچ نامه شخصی و محترمانه ای از طرف تو برای من فرستاده نشده . ویل یومئذ للمکذبین

فاطمه رضوی پنج‌شنبه 9 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 09:35 http://dostiodostan.blogfa.com

سلام وب زیبا و پر محتوایی دارین استفاده کردم .
به وب بنده هم یه سری بزنید که نظر شما باعث زیبا شدن وبم خواهد شد.
منتظر شما......
خدا پشت و پناه شما. [گل][گل]

اگر اطاعت از خدا ورسول وهابیگریست پنج‌شنبه 9 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 13:22

با سلام

خدمت سید عزیز وهمه خوانندگان وبلاگ

به نظر بنده این محمد حسین ابراهیمی به بن بست رسید
چرا؟؟

چون دید که همه خوانندگان وبلاگ چه شیعه وچه سنی
از سید بزرگوار حمایت کردند
سعی دارد جریان را به نحوی دیگر جلوه دهد
آقای محترم در هرمزگان مشکل سنی وشیعه وجود ندارد که شما میخواهد به آن دامن بزنید
این مردم قرنها هست برادرگونه در کنار هم زندگی میکنند
نیازی نیست آدمهای تمامیت خواه ومتعصبی مثل شما برادری این مردم دوست داشتنی را برهم بزنند

قسم میخورم که بنده سید جلال را ازنزدیک ندیده ونمیشناسم
وچه بسا دید ایشان از دین با من نوعی فرق داشته باشد
ولی این دلیل نمیشود که بنده بیایم به خاطر اظهار نظر ایشان همه تهمت ها را نثار ایشان یا هر کسی دیگر بکنم

محمد حسین تو چه کار با دین ومذهب ما داری ویا هرکسی دیگه
میخواهد طرف مسلمان باشید یا گبر و یهود وبت برست
یا بودایی وبی دین

آقا بگذار مردم نفسشان را بکشند این نعمت خدادادیی هست
که همه ما را آزاد گذاشته که هر طوری که خواستیم بیاندیشیم

ابراهیمی جان برو قران بخوان بعدش چند تا صلوات بفرست
وآیات را هم اگر خواستی بنویسی درست بنویس

چون الیدین در سوره کافرون نداریم. داریم؟؟؟

خدا شما سید جلال ومال وجان شما را محفوظ بدارد

آزادی واندیشه سه‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 16:58 http://azadivaandishe.blogsky.com

سلام دوست عزیز

باموضوع جدیدی بروزم

موف باشید

ازادی واندیشه چهارشنبه 29 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 16:32 http://azadivaandishe.blogsky.com

سلام دوست عزیز

باموضوع جدیدی بروزم


موفق باشید

ولد الدیره پنج‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 12:28 http://www.bia2charak.blogfa.com/

سلام سایت بسیار خوبی است من هم از بندر چارک هستم . واسم وبلاگم بیا تو چارک است امیدوارم من رو لینک کنی چون من تو رو لینک کردم . ارزوی موفقیتو سر بلند

ابوعمار یکشنبه 10 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 21:18 http://majd21.blogfa.com

سلام این روزها مثل سابق خیلی فعال نیستید
التماس دعا

ایوب سه‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 16:04 http://nda.blogfa.com

سلامممممممممم
سایت کلگرت قشنگه راستی این اسمو از کجا اوردی حتما یه سری به وبلاگ ما بزن

نغمه چهارشنبه 13 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 03:44 http://www.naghmeh.h.mihanblog.com

سلام
می گم با پخش سریال شهریار حالا همه اونو می شناسن و گرچه براش احترام قائلم اما به نظر من برای گرامیداشت اینچنینی باید از شعرای قدیمی تر نام برد.مثل فردوسی
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد