یک اتفاق فرخنده

بالاخره پس از سالها یک اتفاق نادر به وقوع پیوست و آن هم اعلام ماه مبارک رمضان در ایران هم زمان با اکثرکشورهای مسلمان منطقه بود.

سالهای سال عادت کرده بودیم که ماه رمضان در ایران باید حتما یک روز پس از سایر کشورهای اسلامی منطقه باشد. حتی اگر همسایگان ما در تمامی جهات جغرافیایی هلال را رؤیت می کردند باز هم در ایران ما یک روز دیرتر رمضان اعلام می شد. آنچه مایه تاسف بود این بود که معمولا هلال شب دوم ایران حدود بیش از نیم ساعت پس از غروب هنوز قابل رؤیت بود و این یعنی اینکه ما حداقل یک شب از هلال جا مانده ایم و یک روز از رمضان را روزه نگرفته ایم.الحمدلله امسال با استقرار هیئت های رصد کننده در مناطق مختلف کشور این مشکل حل و گام مؤثری در راستای انسجام اسلامی برداشته شد.

 

مهندس بهاءالدین ادب به دیدن یار شتافت

مهندس بهاء‌الدین ادب نماینده شجاع مردم سنندج در مجالس پنجم و ششم و از فعالان سیاسی تحول‌خواه مقارن ساعت ۴ بامداد پنجشنبه ۲۵/۵/۸۶ بعد از یک دوره چهارساله بیماری سرطان معده در بیمارستان مهر تهران دار فانی را وداع گفت.

مرحوم مهندس بهاء الدین ادب

مرحوم ادب متولد سال 1324 در سنندج و دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه امیرکبیر بود و در دوره های پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از طرف مردم سنندج حضور داشت.او در انتخابات مجلس هفتم توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شد و جزو نمایندگان متحصن مجلس ششم بود...

ادب همچنین از بنیانگذاران "جبهه متحد کرد" بوده است که در آن گروهی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب کرد عضویت دارند. وی هدف از تشکیل این جبهه را "اتحاد کردها" در ایران برای "ایجاد و توسعه دموکراسى در کل کشور و بخصوص مناطق کرد نشین، "عدالت‌طلبى و برابرى" و "مشارکت" کردها در"هرم قدرت" بیان کرده بود.

از دیگر مشاغل آن مرحوم می توان به موارد زیر اشاره نمود:

دبیر کل و عضو هیئت مدیره کانون عالی کارفرمایان

رئیس اسبق سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

ریاست هیئت مدیره انجمن شرکتهای ساختمانی

نائب رئیس هیئت مدیره بانک کارآفرین

رئیس هیئت مدیره بیمه کارآفرین

نائب رئیس فدراسیون بسکتبال

 مرحوم ادب سال ها در راه دفاع از حقوق ملت ایران به ویژه مردم مظلوم استان کردستان تلاش کرد و از این رهگذر نامی نیک از خود برجای گذاشت.روحش شاد.