خوش به حال حجاج ایرانی

امروز چهارشنبه ۲۸/۹/۸۶ برابر با دهم ذی الحجه ۱۴۲۸ به وقت ام القرای جهان اسلام (مکه مکرمه)است. امروز تمام حجاج جهان (حتی حجاج ایرانی که در مملکتشان پس فردا عید اعلام شده است) حج خود را تکمیل نموده و عید قربان را جشن گرفتند. این روز فرخنده را به تمام مسلمین جهان و به خصوص  حجاج جهان اسلام تبریک عرض می کنم. امیدوارم حجشان مقبول و سعیشان مشکور باشد. یک تبریک مضاعف هم خدمت حجاج ایرانی بابت عید قربان دومشان (پس فردا) عرض می کنم.

عیدتان مبارکباد

امیدوارم خداوند حج خانه اش را نصیب همه عاشقانش بگرداند.  آمین

 

اندر حکایت فیلترینگ

طرح فیلترینگ صفحات وب که در ابتدا به منظور صیانت از شئونات اخلاقی و سیاسی اجرا شده بود. اکنون به عاملی برای محدود نمودن قدرت انتخاب کاربران اینترنت تبدیل شده است. شاید فیلترینگ به این منظور لازم باشد اما قطعا محروم کردن کاربران از اطلاعات مورد نیاز صحیح و منطبق با موازین توهین بزرگی به شعور کاربران است. بنده گاهی شخصا با محدودیتهایی مواجه شده ام که  مجبور به استفاده از فیلترشکن گشته ام. اما نکته دردآور این است که احتمالا این محدودیتها به دلیل ناکارآمد بودن سیستم کنترل است.به عنوان مثال چندی پیش به دنبال موضوعی بودم که در ارتباط با شغلم بود اما با کمال تعجب و تاسف با عبارت چندش آور زیر مواجه شدم:

 

مشترک گرامی

 

دسترسی به این سایت امکان پذیر نمیباشد .

 

کلمه ای که جستجو کرده بودم جیزی نبود جز پارتیشن (نوعی سیستم جداکننده فضا در صنعت ساختمان). ناراحتی ام از این است که اگر به دنبال مسائل ضداخلاقی بودم کافی بود یک روز به حوالی بازار لاریها بروم تا چندین معتاد برای فروش سی دی های مستهجن دوره ام کنند (که بسیار مقرون به صرفه تر از اینترنت بود) . اگر به دنبال مسائل سیاسی بودم چندین کانال ماهواره ای در دسترس بود. اما بدبختانه به دنبال موضوعی بودم که در هیچ جا نمی توانستم بهتر از اینترنت اطلاعات کسب کنم. من که هرچه فکر کردم نتوانستم ارتباطی منطقی بین پارتیشن و پارتی (احتمالا از نوع شبانه که مد نظر فیلترچی ها بوده) پیدا کنم.

تصمیم سرنوشت ساز

 

چراغ راهنمایی سحرآمیز

 بندرعباس-سه راه ۲۲بهمن