چو دزدی با چراغ آید ...

روایت می کنند که روزی راهزنان به قافله ای شبیخون می زنند و برای غارت اموال مسافران به بازرسی تک تک آنها می پردازند.در آن قافله دانشمندی هم بوده که برای کسب علم از دیاری به دیار دیگر سفر می کرده است. هنگامی که رئیس راهزنان به سراغ او می رود، اوراق زیادی از پوست و چرم را مشاهده می کند که در حقیقت جزوه ها و دست نوشته های او بوده اند. مرد دانشمند از او خواهش می کند که با جزوات او کاری نداشته باشند زیرا حاصل یک عمر تلاش علمی او هستند.راهزن هم به احترام علم او حتی از بردن پولهای او خودداری می کند و از راهزنی منصرف می شود...

این حکایت را نقل کردم تا بگویم روزگاری بوده که حتی راهزنان هم قدر فرهنگ و فرهنگ سازان را می دانسته اند.و اما اصل ماجرا:

                    

هنوز یک ماه از انتشار آخرین آلبوم صدای گرم جنوب ، زنده یاد ناصر عبداللهی نگذشته که راهزنان فرهنگی اثر اورا بدون در نظر گرفتن حق مالکیت معنوی غارت کرده اند.طی چند روز گذشته برخی سایتهای اینترنتی آلبوم ماندگار را برای دانلود گذاشته اند.این اقدام ضد اخلاقی می تواند اثر زیادی بر فروش این آلبوم بگذاردکه با توجه به شرایط خاص، باید فروش چشمگیری داشته باشد.در واقع این افراد به جای استفاده از شبکه جهانی اینترنت برای اشاعه اخلاق، برای یک کار ضد اخلاقی از آن استفاده کرده اند.

                       چو دزدی باچراغ آید      گزیده تر برد کالا

نظرات 9 + ارسال نظر
نوید صالحی دوشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 19:56 http://litak.blogsky.com

آی گفتی.
زمانی که این آلبوم به بازار آمده بود به چند سی دی فروشی سر زدم تا این آلبوم را بخرم اما متاسفانه همان کسانی که زمان فوت آن مرحوم خود را داغدار جلوه می دادند . آلبوم ماندگار را از درون کامپیوترش بر روی سی دی رایت می کرد و تحویل مشتریانش میداد.
هر چه گشتم نتوانستم سی دی اورجینال را گیر بیاورم که هنوز من این آلبوم را نشنیده ام.

احمد دوشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 20:01 http://neghab.blogsky.com

بی فرهنگی....جهل...جهل...جهل............................
زنده و مرده هم فرقی نداره.

سیاورشن دوشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 23:52 http://siavarshan.blogsky.com

بله ... متاسفانه !

بندرجاسک سه‌شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 14:39 http://www.jaski.mihanblog.com

سلام سیدجان. نظری که در وبلاگ خانم قاسمی داده بودی توجهم را جلب کرد. بسیار عالی بود.
ممنون که به وبلاگم سر زدی.
بله امروزه این نوع اعمال در کشورمان خیلی زیاد شده. اگر در کشورهای خارجی سی دی رایت شده را دست کسی ببینند بشدت اونو مجازات میکنند.طبق قانون کپی رایت..

دختر رویدری چهارشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 12:09 http://2khtarrooydre.blogfa.com/

سلام
خسته نباشید
تشکر از اینکه به وبم سر زدید
وب زیبایی دارید ان شا الله موفق و سربلند باشید
در پناه حق .

گل مینا چهارشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 18:12 http://nasserabdollahi.blogsky.com

چنین اعمالی باعث می شه که کسی مثل ناصر مجبور شه به دلیل مشکلات مالی بر گرده بندر و ...

رامی جمعه 13 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 21:59 http://www.dehtal.coo.ir/

سلام سید عزیز
متاسفانه در کشور ما کپی رایت یعنی کشک!!!

فریده قاسمی شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 23:57 http://dokhtekong.blogsky.com

سلام
زیادند آنانیکه شعار می دهند و خود را شهروند فرهیخته جا می زنند ولی نه حقوق خودرا حاضرند بدانند ونه تکالیف شان را درست مانند مثال آقای صالحی و فروش سی دی رایتی....

رهگذر... سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 03:32

با سلام ...خواننده ای رو تو دنیا سراغ داری که نتونی آلبومش رو از اینترنت دانلود کنی؟....فرض کن یکی تو کشور کانادا زندگی میکنه.اگه بخواد آلبوم جدید مرحوم ناصر رو گوش بده باید چیکار کنه؟ اگه آلبومش رو اینترنت قابل دانلود باشه شهرتش جهانی تر نمیشه؟ اگر هم فکر میکنی مبلغ حاصل از فروش این آلبوم به خانوادش میرسه اشتباه میکنی! من با اینکه اول از اینترنت آلبومش رو گرفتم ولی نوارش رو هم خریدم.هر کسی که ناصر رو دوست داشت همینکارو میکنه.شما خودت از اینترنت نگرفتی؟

باسلام
به نظر من اینکه با این کار ناصر شهرتش جهانی تر میشود توجیه مناسبی برای نادیده گرفتن حق مالکیت مادی و معنوی کارش نیست.به هر حال برای تولید این اثر یا هر اثر دیگری هزینه های زیادی از نظر مادی،وقت، فکر،انرژی و ... صرف شده و صاحب اثر و تولید کنندگان حق دارند که به جبران بخشی از آن امیدوارباشند.این حرکت زشتی که صورت گرفته دقیقا مشابه کار آن کسانی است که فیلمها را قبل یادر حین نمایش عمومی از روی پرده جشنواره ها فیلمبرداری کرده و با توزیع cd آن کنار پیاده روها به تمام هنرمندان آن اثر خیانت می کنند.

علاقه مندان هم می توانند از هر کجای دنیا این اثر را از طریق اینترنتی بخرند و یا با تولید کننده که سایت اینترنتی هم دارد تماس گرفته و برای دریافت کاست یا cd هماهنگی کنند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد